понеділок, 2 грудня 2024 р.

Зустрічі у "Контурі" в листопаді

 Щороку в листопаді по всьому світу письменники влаштовують для себе челендж – написати якомога більше слів до свого роману, повісті або оповідання.

Ми зі студійцями теж не гаяли часу! Писали оповідання і навіть комікси!

Маша Аксьонова за цей час завершила своє оповідання «Дзеркало майбутності», в якому виписала всі заявлені сюжетні лінії. Після складних випробувань і розчаровуючих подорожей у часі її персонажі нарешті знайшли свій шлях і своє місце у світі, зрозумівши, що щастя не треба шукати в майбутніх подіях, воно тут і тепер! Це оповідання після редактури буде відправлене на конкурс «ФантФест-2025»!

Аня Агачева продовжила писати соціально-психологічне оповідання про свій досвід окупації та адаптації у новій школі в новій країні, про нових друзів і перші розчарування у дружбі, про примирення і віру у краще майбутнє. Цей твір, написаний від серця, пасуватиме для номінації «Знайомтеся, це – ми!» в рамках літературного конкурсу «Творчі канікули-2025».

А Марія Юдіна за цей місяць дописала фентезійно-чарівну новелу (яка стане окрасою конкурсу «ФантФест-2025») та спробувала свої сили у жанрі коміксу, який їй дуже подобається.

Творчий рік наших вихованців хоч і добігає кінця, але попереду у нас ще один зимовий місяць, в рамках якого ми поринемо у світ різдвяно-новорічних свят і напишемо оптимістичні святочні історії.

 

субота, 30 листопада 2024 р.

Як написати терапевтичну казку? Літературний майстер-клас

 

27 листопада відбулося чергове засідання літературної студії «Контур» у форматі літературного майстер-класу. Разом із обдарованими підлітками ми вчилися писати терапевтичну казку. І дійсно, потенціал казок величезний: вони виховують і надихають, дають час для відпочинку і допомагають впоратися зі складними емоціями.

На майстер-класі учасники літературної студії «Контур» та гості студії, учні 8-10-х класів Херсонського Наукового ліцею Херсонської обласної ради, довідалися про історію казкотерапії від давнини до сучасності. Далі ми почули поради по створенню казок, які лікують, від відомих казкотерапевтів різних епох (В. Сухомлинського, Р. Ткач, С. Ройз, К. Єгорушкіної, А. Сапени та ін.) та познайомились із їхніми терапевтичиними книгами для читачів різного віку.

Далі керівник студії представила простий та ефективний алгоритм створення терапевтичних казок, наголосивши на тому, що хороша казка лікує добре продуманим сюжетом і закладеними у ній сенсами, простотою мови і змінами, які відбуваються із головним героєм.

Потім присутні разом створили зворушливу терапевтичну казку на актуальну тему - "Казку про Чарівні пори року". Сенс казки - дати надію читачу/слухачу на те, що зима (війна, інші складнощі) не вічна, вона рано чи пізно завершиться і обов’язково прийде весна, а з нею - і літо. І врешті-решт все буде добре.

Перед написанням свої версії сюжету казки представили три юні письменниці і за допомогою голосування ми визначили задум таєї історії, який сподобався більшості.

І в нас вийшла чудова "Казка про Пані Синичку і зиму", яку після літературної редактури ведуча студії письменниця Юлії Чернієнко і представляє вам, дорогі наші читачі.

Казка про Пані Синичку і зиму

Пані Синичка була маленькою, але дуже сміливою пташкою. Вона товаришувала з мешканцями лісу, і навіть з пані Сорокою, яка особисто розповідала пташці тутешні лісові новини.

Напередодні зими її життя стало важчим, бо на вулиці похолоднішало і ягідок та личинок поменшало. І їй важче було годувати своїх пташенят.

Одного холодного ранку, коли сніг уже покрив землю, Синичка вирушила на пошуки їжі. Їй надавало сміливості те, що її пташенята чекають удома.

Через годину пошуків вона вже втратила надію знайти щось їстівне. І от несподівано вона зустріла хлопчика, який із прогулянки повертався додому. Вона полетіла за хлопчиком, але лапаста гілка ялинки впустила на неї цілу жменю снігу. Коли Синичка оговталась, хлопчика не було.

Раптом вона почула слабкий писк. Підлетівши ближче, вона побачила маленьке мишенятко, яке замело снігом. Серце Синички стиснулося від жалю і вона схопила його за шкірку лапками та полетіла додому, де нагодувала останніми крихтами…

Прокинувшись, мишеня подякувало за порятунок та розповіло про великий дуб, на якому ще залишились жолуді. Пані Синичка зраділа цьому та одразу полетіла до дерева. Там вона назбирала жолудів, якими нагодувала пташенят і мишенятко. А коли сніг розтанув, вони удвох зробили запаси на цілу зиму.

Наприкінці майстер-класу юні літератори отримали домашнє завдання - створити власну терапевтичну історію про Чарівні пори року.


середа, 6 листопада 2024 р.

Жовтневі зустрічі у "Контурі"

У жовтні 2024 року вихованки літературної студії "Контур" поринули у радісний світ творчості і фантазії. Осінь надихнула їх на написання оповідань - хоч і різних за тематикою, однак схожих у тому, що авторка кожного з них вклала у нього власний життєвий досвід, свою безмежну юну уяву та часточку свого серця.

Аня Агачева вирішила описати власну життєву історію, яка її чомусь навчила. У творі підіймається тема дружби, окупації, описується досвід еміграції та щемке святкування першого Великодня вдалині від дому. Воно про те, як часом події, які від нас не залежать, дають нам певний досвід і важливий життєвий урок.

Марійка Аксьонова продовжила творчі експерименти у жанрі фантастики та фентезі. Дівчинка описала паралельні світи та подорожі між ними, а також, поміркувала про те, чим може бути цікавим і чим небезпечним подорож у майбутнє, а також про те, як врятувати світ, якщо ти лише підліток 12 років...

Марія Юдіна зацікавилась українським фольклором і включила етнографічні мотиви у власну творчість. Як поєднати порятунок світу і травдиції Різдва - вертеп, колядування і восьмикутну зірку? Досить просто, якщо в тебе потужна фантазія!

Керівник студії Юлія Чернієнко давала конкретні поради юним письменницям про те, як цілком доступнимии  художніми засобами покращити їхні твори та як організувати свій день, щоб включити у нього творчий процес.

Всі оповідання чекають своєї черги бути завершеними та відправленими на літературні конкурси для молоді. Побажаємо їм успіхів!


четвер, 24 жовтня 2024 р.

Письмові практики для ментального здоров’я

У сучасному світі кожній молодій людині варто навчитися виражати через письмо свої думки, переосмислювати життєві ситуації та фіксувати задуми. Адже  навички саморефлексії на папері та складання сторітелінгу важливі не тільки для майбутніх авторів художніх творів, але і для блогерів, сценаристів, маркетологів, психологів, художників та людей інших творчих професій.

Тому чергове відкрите засідання літературної студії, яке відбулося 24 жовтня, було присвячене "Письмовим практикам для ментального здоров’я". Цього разу ми говорили про користь письмових практик як для покращення навички регулярного письма, так і для турботи про власне ментальне здоров'я.

Підлітки дізналися про метод експресивного письма і факти, які доводять користь олівця та паперу, довідалися, чим відрізняються ресурсні і терапевтичні письмові практики, про правила комфортного письма.

Щоб спонукати вихованців і гостей студії спробувати свої сили у представленому жанрі, керівник студії Юлія Чернієнко поділилася власним досвідом письмових практик - як ранкові сторінки, фрірайтинг та саморефлексія допомогли їй краще зрозуміти свої цілі у літературі та впровадити звичку писати у власне повсякденне життя.

А потім вона запропонувала виконати на вибір одну із п’яти популярних письмових практик: ранкові аркуші, слово дня, лист у минуле, щоденникова рефлексія і сторітелінг (розповідання історій).


Присутніх на заході гостей студії – школярів із Херсонського загальноосвітнього навчально-виховний комплексу №48 – керівник «Контуру» запросила стати активними учасниками студії та під керівництвом досвідченої авторки навчитися писати художні твори - вірші, оповідання, нариси, сторітелінги та дописи у блог.

 


пʼятниця, 27 вересня 2024 р.

З чим римується БІБЛІОТЕКА? Засідання літературної студії «Контур»

До Всеукраїнського дня бібліотек керівник літературної студії «Контур» Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки Юлія Чернієнко провела відкрите засідання студії. Його учасниками стали студійці «зі стажем» та гості студії – п’ятикласники із Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 53.

На початку учасники заходу познайомилися із бібліотекою-ювіляркою, яка у 2024 році святкує своє 100-річчя, та з письменницею, на честь якої названо книгозбірню, Дніпровою Чайкою. А далі діти знайомилися один з одним за допомогою творчої вправи «Моє ім’я як самопрезентація» та відновлювали рядки гімну обласної книгозбірні, вставляючи відповідні рими.


Потім ми з’ясовували, з якими словами усе ж таки римується слово «Бібліотека». І це, на думку дітей, слова «далеко», «лелека», «небезпека», «дискотека», «фонотека» та інші.


Далі керівник студії письменниця Юлія Чернієнко представила огляд літератури на тему «Як написати бестселер», в який включила топ-3 кращих посібників для юних письменників: Ольга Андріяшко «Пиши цікаво: творчий щоденник: мотиватор для тих, хто любить / не любить писати твори», Таня Стус «Письмонавтика: курс літературної творчості для дітей» і Крістофер Едж «Як #писати і не лажати: усе про креативне письмо від автора бестселерів».


І на останок за допомогою двох творчих вправ ми вчилися способам, як знайти чудову ідею для власного твору.

Зустріч всім сподобалася і натхненні школярі пішли втілювати творчі задуми на папері.

Напишите Ваш отзыв или комментарий!

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *